۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶

امام جمعه سیریک:

مسوولان در یک حکومت اسلامی باید پاسخگوی عملکردشان باشند

مسوولان در یک حکومت اسلامی باید پاسخگوی عملکردشان باشند

سیریک - امام جمعه سیریک گفت: در نظام مردم سالاری دینی، عدم پاسخگویی مسوولان درباره فعالیت هایشان، در واقع سلب مسوولیت تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های نماز جمعه سیریک، با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر تاکید کرد، و افزود: در نظام مردم سالاری دینی، عدم پاسخگویی مسئولین درباره فعالیت هایشان در واقع از خود سلب مسوولیت است، و با این عنوان مشکلات و نواقص خود را مستقیماً یا غیر مستقیم به سایر افراد یا سازمان ها نسبت می‌دهند.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه، معذوریت و غرور در حکومت اسلامی معنی ندارد، و در ادامه به مسئولان شهرستان تاکید کرد که نامه حضرت علی (ع) به مالک را مطالعه کنند، تصریح کرد: از آنجایی که غرور در حکومت اسلامی آفت های نیز دارد که قلب فرد مغرور را به آتش می‌کشد، و از طرفی دین را فاسد می کند، پس در حکومت اسلامی منم منم معنی ندارد.

وی بابیان اینکه، جمهوری اسلامی ایران یعنی مردم سالاری، افزود: از طرفی قانون را براساس اغناسازی اجراء شود، و قانون را طوری اجرا گردد که مردم به واسطه قانون لهه نشوند.

وی در ادامه اشاره ای کرد به تحولات منطقه فلسطین و بیان کرد: یکی از موضوعات مهم امروز فلسطین آغاز انتفاضه فلسطین است، که به معنی قیام و خیزش است که مردم مظلوم فلسطین انجام دادند، که با زیر گرفتن چند نفر کارگر ساده فلسطینی توسط یک کامیون اسرائیلی شروع شد.

وی اضافه کرد: رژیم جعلی کودک کش صهیونیستی در همان روزهای انتفاضه اول از مجامع بین‌المللی کمک خواست که نشانه ضعف و ناتوانی این رژیم می رساند.

وی تصریح کرد: آنچیزی که امروزه در فلسطین اتفاق افتاده این است که فلسطین با این طوفانی که به راه انداخته مقاومت ماندگار خواهد شد و به واسطه این طوفان اقتصاد رژیم صهیونیستی از هم پاشید، مهاجرت معکوس اتفاق افتاده و برا اسرائیل ها فلسطین دیگر جای امنی نیست و آبروی رژیم صهیونیستی در جهان با این روش کودک کش رفته است.

کد خبر 5960969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha